måndag 4 februari 2013

Först det tråkiga och sen det roliga



Först det tråkiga, att säga hej då till en uppskattad tränarkollega. Idag gjorde Anne Forsell sitt sista pass som simtränare. Anne är en ikon för svensk simning och en förebild för mig som tränare och coach. Det jag mest lärt mig från Anne är hennes sätt att coach simmare, hennes förmåga att få personer att se en helhet i livet och att få personer att må bra. När jag idag sa hej då till Anne så insåg jag att hon har funnit i svensk simning en väldigt lång tid, hon berättade att hon mindes mig som ungdomssimmare, det innebär att det var i slutet av 80-talet, så minst 25 år har hon funnits som topptränare i Sverige. Grymt och coolt, RESPEKT!
Jag önskar Anne all lycka till i livet, vad hon nu än väljer att göra. Må bra Anne!


Det roliga händer på torsdag – lördag. Då kommer jag att åka till Schweiz på konferens, denna gång är det inte simning utan triathlon som är fokus. Det är den andra triathlon ITU konferensen historiskt sett och många topptränare och idrottsforskare finns på plats bl.a. föreläser Darren Smith (Lisa Nordén fd. tränare) och HC Holmberg (professor i sport science) . För min egen del blir det att suga in all information och få nya kontakter.  Om du är intresserad så kan du se programmet här. Även Lisas löptränare Rubin McRae ska med och jag kan lära mig mycket från honom kring löpträning, Rubin och jag får dessutom tid att prata ihop oss om triathleters träning m.m.

//Ludde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar