söndag 5 maj 2013

Vidare till Las Vegas & Arena Grand Prix i Charlotte

 Här körde jag ett simpass med Lisa Nordén & Craig Alexander

Målrakan



Då var Ironman 70,3 i St George klart för den här gången. Igår simmade vi ett hårt simpass med olika fartinslag(Lisa cyklade 1.45 h innan). Även Craig Alexander som vunnit 3 VM i Ironman i Kona simmade med oss, Craig har rollen som mentor i teamet runt Lisa. 


Idag åker jag och Lisa till Las Veags där hon bikar VM banan och jag fungerar som följebil i ca 9 mil. Måndag o tisdag spenderar jag i Las Vegas där jag bl.a kommer att träffa Tamas Bosnyak, en simmare jag coachade för några år sedan. 



Efter Las Vegas bär det av till Charlotte, USA för Arena Grand Prix Series där David Ernstsson tävlar i 3 dagar. Det ska bli fantastiskt kul att träffa David och se honom raca. Jag har själv aldrig varit med på Grand Prix i USA och det blir också mycket lärorikt och förhoppningsvis se några snabba goa simningar av David mfl. Startlistan ser mkt trevlig ut med OS guldmedaljörerna Ryan Lochte, Allison SchmittKatie Ledecky, Dana Vollmer och svenskan Rebecca Ejdervik.

Klick, här kan du se startlistan till Arena Grand Prix

//Ludde
@coachludde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar