tisdag 12 februari 2013

Reflect on the past, design the future


Jag skrev i ett tidigare inlägg om triathlonkonferensen jag var på förra veckan. På konferensen var även Lisas löptränare Rubin McRae med och du kan läsa hans intryck från konferensen här


 Här delar Rubin ut en kopia på bragdguldet till Lisas före tränare Darren Smith.

Att få jobba ihop med Rubin McRae som själv sprungit på 28 på 10km är fantastiskt. Att få ta del av hans kunskap och information får mig att tänka till om vad vi pyssla med inom simträning. Jag har alltid varit för att söka ny kunskap från andra idrotter och löpning är en intressant idrott även för simmare anser jag. 

Löpträning är ett bra komplement till simning då det kräver kraftfullare hjärtslag än i simning för att pumpa runt blodet. Simmare kan vara svaga för stötar på land och löpningen hjälper simmare att klara av det på ett bra sätt. Att alternera träning ger kroppen ett bättre upptag av träning, simmarna blir mer kompletta atleter. Den grupp simmare som jag tränar idag har 2 löptillfällen per vecka och de är verkligen uppskattade.

//Coach Ludde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar